آخرین های هنر صدا ...

مردم به هیچ جا انتقاد ندارند

چندرسانه‌ای گُلوَنی، محسن فراهانیبا عرض سلام خدمت حضار محترم که جهت حضور در ، قدم رنجه کردن و در این جلسه حاضر شدن.

در ابتدای امر اجازه می‌خوام دعوت کنم از آقای دکتر میانی، یکی از بهترین مدیران میانی کشور تا ما رو از فرمایشات گهربارشون بهره‌مند کنن.

سخنان آقای میانی

سلام عرض می‌کنم خدمت حضار گرامی. بنده اجازه می‌خوام همین اول سخنرانی یه چیزی رو یواشکی خدمت‌تون عرض کنم.

ما تو سازمان‌مون اون قدر کار نمی‌کنیم تا مردم زنگ بزنن شکایت کنن. بعد سریع کارشون رو انجام می‌دیم. خب وقتی کسی گیر نمی‌ده ما برای کی کار کنیم؟

خب وقتی کارمند ما یه کاری رو خوب انجام نمی‌ده یا خدمتی که باید انجام بشه رو بد انجام می‌ده و کسی شکایتی نمی‌کنه، یعنی همون طوری ما رو قبول داره. ما چرا باید خودمون رو به زحمت بندازیم؟

همین آقای دکتر خودمون یه کارمند معمولی بود. اینقدر کار مردم رو راه ننداخت تا مردم رفتن شکایت کردن و آقای دکتر رو انداختن زندان.

این بنده خدا رفت تو زندان دکترا گرفت و اومد بیرون شد مدیر. الان هم باز کار نمی‌کنه. منتها دیگه کسی جرات نمی‌کنه بره ازش شکایت کنه. به افتخار آقای دکتر خواهش می‌کنم.

باید باز هم زنگ بزنند

حالا که خودمونیم و غریبه بین‌مون نیست، بذارید یه چیزی یواشکی بگم خدمت‌تون: جدیدا ما دیگه کار اون‌هایی که زنگ می‌زنن و شکایت می‌کنن رو هم انجام نمی‌دیم.

وایمیستیم اگر برای بار دوم و سوم زنگ زدن معلوم میشه طرف پیگیره پس کارش رو انجام می‌دیم.

اما اگر طرف یه بار زنگ زد و ول کرد معلوم میشه طرف خیلی هم براش مهم نبوده. اون‌هایی که دو سه بار زنگ می‌زنن و پیگیری می‌کنن معلومه خیلی جدی گرفتن موضوع رو.

اگر کارشون رو راه نندازیم باز پیگیری می‌کنن و کار بیخ پیدا می‌کنه.

الان همین آقای دکتر خودمون، کارِ چند نفر رو انجام نداده و اون‌ها هم پیگیری کردن و کار بیخ پیدا کرده. بهش می‌گم آخه آقای دکتر چرا کار مردم رو انجام نمی‌دی؟ می‌گه می‌خوام برم فوق دکترا بگیرم. واقعا آفرین داره. به افتخار آقای دکتر خواهش می‌کنم.

تعداد تماس‌ها

در پایان عرایضم اجازه بدید دو کلمه حرف حساب منتها خیلی یواش خدمت‌تون عرض کنم.

تعداد تماس‌هایی که با شماره تلفن‌های یک سازمان گرفته می‌شه و مردم شکایت می‌کنن، در میزان رضایت مسئولین از اون سازمان دخیله. یعنی مسئولان از سازمانی بیشتر رضایت دارن که مردم بیشتر ازشون شکایت می‌کنن. شاید براتون عجیب باشه. برای ما هم اولش عجیب بود.

اما منطق مسئولین اینه که سازمانی که مردم ازش کمتر شکایت می‌کنن یه جای کارش می‌لنگه. یا اون سازمان اصلاً کار نمی‌کنه.

یا شماره تلفن‌هاش کار نمی‌کنه. یا اون‌قدر خوب کار می‌کنه که می‌خواد زیرآب سازمان‌های دیگه رو بزنه. از نظر ما مسئولان، سازمانی که شکایت مردمی نداره یا کم داره، سطح توقع مردم رو می‌بره بالا.

الان همین آقای دکتر خودمون این‌قدر سطح توقع مردم رو آورده پایین که اگر جواب سلام یه نفر رو بده، طرف به ۷۰ نفر شیرینی می‌ده.

آقای دکتر هم رفته همین سر کوچه یه شیرینی فروشی زده، هی میاد تو اداره سلام می‌ده، هی می‌ره شیرینی می‌فروشه. مدیر باید این‌طوری باشه. واقعا آفرین. به افتخار آقای دکتر خواهش می‌کنم.

این سخنرانی را با صدای دانیال دانشور بشنوید:

برای شنیدن سایر آیتم‌های دو کلمه حرف یواش اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

لینک کوتاه مطلب : https://sound.golvani.ir/?p=89590

پاسخی بفرستید ...

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.